Geçmişten Bugüne Unutulmaz Şarkılar..:)

I Love You I Love You Do You Love Me Yes I Do Ümit Besen hızla Ingilizce öğrenmeye başlayan bir ırka yapabilecegi en büyük zalimligi yapmış,bu şarkıyı peydah etmişti.Caddelerde,sokaklarda kekolar arabalarından bu yaratıcılık örnegi şarkıyı bangırdatır ufacık olmamıza rağmen agız dolusu kusmamızı saglarlardı.O dönemde,es kaza bir turist ile tanısırsam bu şarkıyı nasıl açıklayacagımı kara kara düşünürdüm.Yıllar sonra yabancı bir hanım ile sohbet ederken bu şarkı aklıma gelmişti.


Kendisine böyle bir şarkının var oldugunu anlatıp,sözlerini söyledigimde bana sadece"I Dont believe You"(Hadi Len)demisti.Çiki Çiki Baba Şarkı sözlerinin illede bir manası olması gerekmez,düşüncesinin bayrak taşıyan örneği oldu.Aynen söyleydi:Çiki çiki baba.Aynı aynı yaba.Feli feli kuuli.El fakiri yaba. Oyyy oyyyyy oyyyy.Ulan ne işti be..Memişler Topaloglu.Şimdi bu öyle bir adamdı ki ceketinin rengine uysun diye saçını boyamaktan çekinmezdi.Uzaylıydı,"Uzaydan gelmedik ki,dünyalıyız biz"diye şarkısı vardı.Bir de"Memişler"adlı şarkısı vardı.Duydugumuzda gülmekten yarılarak ikiye ayrılmıştık.Sözleri söyle bir şeydi sanırım:Elmaları yemişler,Şeftaliyi yemişler,Gülmüşler eglenmişler,Güllü kızı yemişler,Lambaya püf demişler,
Nasıl etti bu işi,Tebrik ettim memisi..diye sürüp gidiyordu.Inanılmazdı,onu ailecek sevmiş,bagrımıza basmıştık.

Hayat bayram Olsa"Bütün dünya buna inansa,bir inansa"gibi hayaller içeren bir şarkıdır.
Aslında sözleri gayet iyi niyetli,barişçıdır,fakat haddinden fazla ve sahtekar bir iyimserlik taşır.Üstelik melodisi çok basittir ve kolaylıkla sinir bozabilir.Hala heryerde çalınır ve insanlar elele tutuşarak bu güzel dilekleri tekrarlarlar.Bu gibi durumlarda yavaşça masadan kalkarak tuvalete dogru yol almayı yeglerim."Hocam nereye?El ele tutussak,birlik olsak"diyenler oldugunda:"Ya iyi diyosun da çok sıkıştım bilader.El ele tutuşsak ama prostat olmasak"gibi manasız cümleler kurarak sıvışır,şarkı bitene kadar ortama geri dönmezdim.Çıkıntı bir adam olmak degildi,niyetim ama masada el ele tutuşarak"İnsanlar tutuşsa,kardeş olsa"diye avaz avaz bagıran bu insanların,bar ortamından çıkar çıkmaz"Vay it sıpası benim arabayı sıkıştırmış.

Hüleaynn ancuk kafalı ileri alsana lan" diyerek söz konusu kişilere kafadan dalması ne kadar isabetli davranmış oldugumu anlatırdı bana."Bütün dünya hızla sallansa,hayat ayran olsa"diye mırıldanarak yol alırdım karanlıkta.Serseri Hayatta ne oğlunun ne de kendinin ne iş yaptığını anlamadıgım Selçuk Ural söylerdi bu şarkıyı. Aksi gibi şarkı adamın delikanlılık dönemlerine de denk gelmemişti.Kocaman adama kar yıkama bir kot takım giydirmişler,bu şarkıyı söyletirlerdi.Sözleri aynen şöyleydi:Serseriyim...Ah serseri...Okur yazar ve sevimli...Biraz çapkın,biraz deli...Ama sevecen bir serseri.Ulasılmak ve onikiden vurulmak istenen mantık sanırım şuydu:"Serseri erkekler kızları cezbederler.Ama eli muştalı sokak serserileri değil.

Sevimli,hayatı 9-5 tadında yaşamayan,genç mizaçlı."Yani kısaca bir Mickey Rourke tipi erkek anlatısıydı.Gelin görünki koca serserilik felsefesi bizimkilerin dilinde"okur yazar bir sevimli"haline gelmisti.
Çok yaşayın.Bir Aslan Miyav Dedi"Bir aslan miyav dedi.Minik fare kükredi.Fareden korktu kedi. Kedi pır uçuverdi."Türk çocuklarının Kayahan'a emanet edildiği bir dönem. Hazret lütfedip Cumartesi sabahları bi çocuk programı yapıyo.Hesapta olaylar gelecekte bi uzay gemisinde mi ne geçiyo,ufak tefek çocuklar tulumlarla ortalıkta dolanıyo,koskoca pop yıldızı kartondan yapılma"TRT robotlarıyla"muhatap olmak durumunda kalıyo.Romantizmin çökmek bilmez kalesi gazı almış ya,sabah aksam bi tarafindan çocuk şarkıları çıkarıyo.Bereket hepsi gömüldü gitti tarihin tozlu sayfalarına.Hiç girmeyelim,bu konu burda kapansın.Horozumu Kaçırdılar,Bakın bu şarkı beni her duyduğumda korkutmuştur.

Ulan böyle hıyar çocuk şarkısı olur mu?Horozu kaçırıyorlar,damdan dama uçuruyorlar,bi de suyuna pilav pişiriyorlar. Magdur şahiş da olayları bir bir müsahede ediyor,sonra kafayı yiyip, kaçırılmış,suyuna pilav pişirilmiş horoza"geh bili bili"diyor.Polise,kolluk kuvvetlerine olan güvenim ilk bu şarkıda sarsılmıştı.Demek ki bi gün herifin biri beni de kaçırabilir,suyuma pilav pişirebilir ve pilavdan yiyebilirdi.Terör şarkısıydı.Umarım yoktur artık. Abone Şu anda Kral TV'nin elinden ne çekiyorsanız,işte bu yüzdendir dostlar.İlk Türk pop şarkısı değildi elbet ama bu günkü tarzı yakalayan ve gelişmesini sağlayan ilk şarkıydı.Sarışın,hafif toplu,genç bir kız tellerin arkasından,"Aboneyim abone.Biletlerim cebimde.Balli lokma tatlısı.

Aman hadi hayırlısı."diye bagırarak fitili ateşledi.Kötü sesli bu genç kızın isminin Yonca oldugunu ögrendigimizde hafızamızı zorlamış ve Devekuşu Kabare'de geçirdiği günleri anımsamıştık.Demek ki bu kız bir şekilde şöhret olmayı kafasına koymustu,oldu nitekim.Şarkıcı oldu.Evet oldu.Habolo...Habolo sobolobo,habolo humbaa...Habolo sobolobo habolo humbaa...Eee bu nasıl şarkıdır,ne eder,ne anlatır hiç anlamadım.Anlamaya çalışmıcamda.Manyakmıyım ben ya!!Du ben sena anlatayım.Bu(İnşallah yanılmıyorum)Yonca Evcimik'in,"Saat 9.15 vapurunda.Onu gördüm karşımda. Dizlerimi titretti.Maymun oldum galiba."diye başlayan ve aynı şekilde devam eden bol renkli bir şarkıydı.Klibinde tahta çubuklarla yürüyen saklabanlar,palyaçolar filan vardı.Daha da berbat bir şey söyleyeyim mi ben size bu şarkı hakkında:Severdim.Yonca Evcimik'in o şarkısında abolo sobolobo falan yoktu

O senin dedigin söyleydi:Okayi yamasika kombambaa kombambaa...Okayi yamasika kombambaa kombambaa...Niye hatırlıyorsam? Habolo sobolobo söyle devam eder:"Bir,ki,üç,dört başladı.Hemen şimdi başladı.Şarkımız Marşandiz..."Galiba benim kafam gereksiz bir sürü bilgiyle dolu.Honki Ponki Bir tane hit vardı,Çiki çiki baba'dan evvel, nasil unutulur?Şenay'in söyledigi:Honki ponki torino.Calona bimbo boriro. Mitsubisi hibobo kozizo.Çikiçiki sayne tiki tak toooooook...Ah be abicim...Cüceler"Cük cük cücelerim,menim güççük cücelerim,tarlalarda boy atasız,ananıza tez çatasız"diye sözleri vardı.Fantastik ögeler içeren bir halk türküsüydü.Çok meşhur olmustu.Törkis Kovboylar"Ooo ooo çekilin yoldan vahşi batıdan geliyorlar...Amerikanlar eskidi bunlar Törkis kovboylar,diye bir şarkı yazsana"deseler bana,zevk ile yazardım,ama çıkıp okumazdım. Arkadaşım Eşşek Barış Manço'nun"Arkadasım Eşşek"diye bi şarkısı vardı.

Arkadaşım eş, arkadaşım şek,arkadaşım eşşeeekkk...Bu nakaratı idrak etmem uzun zaman almıştı."Arkada Şimsek"ne alaka,ne şimşegi,ne manasız şarkı,diyegıcık olmuştum.Halbuki ne salakmısım.Biraz hatırlatıp keyfinizi yerine getireyim mi?Sarı kız minik buzagiyi sütten kesti mi...Kuzularla oglaklar tepişiyor mu...Gizli Not:Yazıyı okuyan her iki kişiden biri şarkıyı söylemeye başlamıştır.eminim...Barmen Minik Barda durur barmen minik şişe elindeeeee...Biz çalarız o durmaz hep oynar yerinde...Ya bu nası şarkıdır?Barmen niye minik?Yoksa barmenin lakabı mi minik?Hakan abim,Peker abim.Nasil bir ruh hali içindeyken yaptın sen bunu?Çile Bülbülüm İşte klasik bir sazlı sözlü eğlence yeri şarkısı.Ayıların kendini göstermesi için de bire bir.Şarkı başlar başlamaz grup kendi içinde göz temaslarıyla bulusur,"Allah"kısmı gelince insanlıktan çıkmak üzere anlaşır.Bakınız şimdi şarkıcımız söylüyor:Çileeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eee e eeeee AaAaAaAaAhhh Aaaaahh Çile Bülbülüm...ALLAHHHHHH Be hey ne oluyor!!??Yahu bir adabı olmasın mi?Melodiye,besteye katkısı olmasın mi?

Özellikle erkek vatandaşlarımız çok yapar bunu,aman korumanın ne alemi var;sırf erkekler yapar Tüm eğlencelerimiz nasıl basitleşiyorsa,bu"Allah" bölümü de öyle ayılaşıyor işte.Adam gibi adamların bulunduğu bir grupta bu şarkıyı söyleyiniz,aksi takdirde uzak durunuz.Bir de"Allah"kısmını kaçırıp bir saniye sonra bağıranlar vardır ki,"Yallah"diyip kafa koyulmalıdır. Bakkal Amca Şimdi dikkatle inceleyelim:Bakkal amcaa...Bakkal amca Ne var?(Bakkalın zaten sesi boru gibi,bi de"Ne var"diyo.Tam ayı.)Unın var mı?Var var...(Herif direk uyum sagladı.)Şekerın var mı?Var var...(Kesin embesil) Yagın var mı? Var var...Ne duruyorsun?Ne yapayım?(Dayanamayacagım ya."Ne yapayım"diye soruyo çocugun pi..sini koparacağı yerde.)Helva yapsana...Helva yapsana:)

Post a Comment

kuvvetmiraj

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.
Javascript devre dışı bırakTüm Widget See için lütfen JavaScript'i etkinleştirin