MISIR FRAVUNU AKHNETON’UN SON SÖZÜ

Mısır’ın meşhur Firavun’larındandır. M.Ö.1380’de tahta çıktı. O zaman Mısırlılar putlara tapıyorlar, sözde din adamları da bu putlardan büyük paralar kazanıyorlardı. Akhneton putperestliği kaldırarak, tek bir Allah’a çağıran dini, ülkesine yaymaya çalıştı.

Tarihçilere göre O ‘nun Yusuf peygamber zamanındaki firavun olma ihtimali yüksektir.

M.Ö. 1362’de öldü. M.S. 1893’de, yattığı piramit açılınca, tabut’un içinde, üzerinde son duası yazılı bir altın levha bulundu:


“Senin dudaklarından esen harika bir havayı soluyorum. Her gün güzelliğine hayran oluyorum ve kuzey rüzgarı şeklinde de olsa senin sesini duymayı hararetle istiyorum ki, azalarım senin aşkınla gençleşsin. Elini bana ver, senin ruhunu alabileyim ve onunla yaşayabileyim.”

Post a Comment

kuvvetmiraj

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.
Javascript devre dışı bırakTüm Widget See için lütfen JavaScript'i etkinleştirin